Klik untuk lihat iklan menarik

Saturday, December 20, 2008

Ciuman Perigi bersama Perigi.


Ketika sedang melayari sebuah blog anak tempatan yang merupakan senior saya sendiri..saya tertarik dengan satu kiasan yang diterjemahkan ke dalam bentuk pantun dimana mengkritik adegan ciuman lesbian dalam scene filem Histeria. berikut merupakan "copy paste" yang saya lakukan dari web blog beliau (http://satublogtotal.blogspot.com/) :

Geli....geli....aku geli
Dua pompuan cium begini
Lelaki pula dengan lelaki
Apa nak jadi Malaysia hari ini

Tepet tak sabaq nak tengok sendiri
Ajak dan bawa sekali Zubli
Mummy nak ikut suami tak bagi
Sebab kami nak pi kenduri

Berpusu-pusu orang pergi
Sebab ini julung-julung kali
Heran kenapa kerajaan lepas pi
Tak takut ke budaya ini dijankiti

Tolak budaya lesbian ini
Agama cegah Tuhan laknati
Jangan biaq diam diri
Sekali bagi nanti buat lagi


Saya sendiri masih belum menonton filem tersebut, oleh itu saya tidaklah layak sepenuhnya untuk memberi komen panjang lebar pada masa sekarang. Nantikan "update" saya pada masa terdekat ini.