Klik untuk lihat iklan menarik

Thursday, August 20, 2009

Kerusi Roda Hospital Tengku Ampuan Rahimah


















Beberapa hari kebelakangan ni, aku kerap berulang alik ke hospital. Hantar orang sakit, melawat orang sakit dan aku pun sakit. Sewaktu aku berada di hospital, mata aku tertarik dengan satu objek yang sinonim berada di hospital iaitu kerusi roda@wheelchair. Aku berdiri kira kira sejam di kawasan unit kecemasan, dan mata aku liar memerhatikan kerusi roda tersebut. Dalam masa sejam itu..kerusi tersebut tidak putus putus berbakti kepada penggunanya.

Jika kerusi itu dapat bercakap, sudah pasti pelbagai kisah dapat diungkap. 1001 kisah disebalik sebuah objek bernama kerusi roda. Macam macam emosi yang pernah singgah di kerusi tersebut. Kesakitan, kegembiraan, berdebar debar, ketakutan, kesedihan dan pelbagai perasaan tercatat padanya. Syukuri nikmat kesihatan kerana nikmat tersebut boleh ditarik dan dipinjam semula pada bila bila masa..

No comments: