Klik untuk lihat iklan menarik

Tuesday, July 7, 2009

Pontianak, Mimpi dan Qarin.

Seminggu dua ni rasa aku dok rasa kurang sedap badan. Macam nak demam..Macam nervous pun ada, tapi sebab apa ya? Mimpi aku pun dapat yang pelik pelik..siap boleh sambung sambung lagi..macam drama bersiri. Tapi betullah, akhir akhir ini aku lebih suka bersendirian. Sejak dok kaji benda benda paranormal ni, aku dapat temui sesuatu. Mitos VS fakta. Wallahualam..

Tadi aku tertarik dengan komen Prof Amelia, dia bercerita pasal paranormal sikit sikit. Aku bandingkan pula dengan apa yang aku faham selama ni. Cerita pasal pontianak. Ikut kaum dan masyarakat masing masing, pontianak digambarkan dalam pelbagai rupa dan cara tingkah lakunya. Tapi aku ada dengar satu ceramah, perempuan yang mati ketika melahirkan anak itu adalah mati syahid. Jadi mana mungkin orang yang sudah meninggal itu boleh kembali ke muka bumi.Cuma jika perempuan itu bukan islam, wallahuallam. Aku kena tanya yang kat ustaz/orang yang lebih arif. Tapi pada pendapat aku, barangkali itu adalah kemungkinan jelmaan daripada Qarin manusia tersebut. Ini adalah kerana Qarin setiap manusia umurnya lebih panjang daripada manusia.

Dalam buku penulisan Dato' Haji Ismail Kamus mengatakan, tidak ada manusia yang dapat melihat wajah sebenar jin/syaitan. Hantu itu pula adalah salah satu bentuk jelmaan yang dilakukan oleh jin/syaitan. Maka kalau kita dapat melihat itu bermakna, kita diperlihatkan dengan mata kasar hasil daripada jelmaan mereka. Hmm, semakin mendalam aku dok kaji pasal paranormal ni, makin banyak perkara yang aku sedar, aku masih tak tahu..

No comments: