Klik untuk lihat iklan menarik

Wednesday, January 28, 2009

Aku mahu













Pabila terbang di awangan

kaki terasa ringan

hati jadi rapuh

Bibir mudah lebar

inginku beri senyuman

sepanjang zaman


sekeras keras berlian

keras lagi pendirianku

jiwaku rasa kental

aku bicara pada hati

aku mahu kamu


seperti rama rama dalam perutku

rasa serba tak kena

mengapa siang begitu panjang

mengapa malam begitu singkat

ibarat punggok rindukan bulan

aku mahu kamu


pagiku rasa begitu sempurna

dengan ucapanmu

siangku tertanya tanya

bagaimana dengan harimu

di saat malam

kepalaku mendongak ke langit

mata ini coba mencari bintang

harap kamu lihat bintang yang sama


mahu sahaja aku melastik

bintang pilihan di langit

untuk dihadiahkan kepadamu

aku mahu kamu

aku ingin terbang

bawa kamu berjalan ke bulan

aku ingin aku mahu kamu.

No comments: