Klik untuk lihat iklan menarik

Tuesday, January 6, 2009

Cinta monyet

Jangan menangis kerana aku

Jangan termenung kerana aku

Memang berbisa

Pahit bak hempedu


Memang indah masa lalu

Masa indah kita dahulu

Waktu dulu kita tekad bersama

Tidak kira apa saja


Namun kata tinggal kata

Apabila datang pihak ketiga

Tapi apakan daya

Aku masih lemah

Lalu membawa diri


Mencari ideologi

Kemudian aku kembali

Dengan nafas baru

Setiap langkah mendongak dagu

Aku punya sinar baru

Pacaran pengganti pengubat pilu


Sengaja aku lakukan begitu

Dengan hasrat engkau cemburu

Tapi itu semua angan angan

Kini masa sudah berlalu

tiada lagi terburu buru


Terima kasih kerana singgah

Di dalam diari hidupku

Engkau tetap kenangan

Cinta monyetku


-Ahmad Syahmi, 1.16am 6jan 09-

*Dedikasi kepada semua insan-insan yang pernah mempunyai pengalaman cinta monyet di alam pra remaja. Kenangan lalu memang indah, pahit manis itu membuatkan semuanya indah-indah belaka. Selamat mengenang kembali saat remaja kalian semua! =)

No comments: