Klik untuk lihat iklan menarik

Monday, January 26, 2009

Rasa itu datang dan pergi


Rasa itu pernah ada

Rasa itu pernah pergi

Apabila ada aku bertanya

Mengapa hanya 24jam sehari


mengapa singkat

rasa membuat aku ingin

bangun awal setiap pagi

Rasa itu pernah datang

Rasa rugi jika tidur awal


Namun apabila rasa itu dibunuh

Mengapa hari begitu panjang

Aku sudah benci

Benci pada kenangan

Persekitaran yang mengingatkan

Aku dan engkau


Aku rasa kosong dan ingin lari

Tapi aku tidak mampu

Kerna sampai satu masa

Benci pada hakikatnya rindu

Aku rindu pada orang

Yang pernah aku benci


*Dedikasi terhadap insan-insan yang pernah melalui pengalaman

dikecewakan, namun masih berharap satu masa kegembiraan akan

berpihak kepada dirinya. Sinar harapan itu sentiasa ada jika

dihayati maksud tersirat di dalam surah AN-NUR :26

No comments: