Klik untuk lihat iklan menarik

Wednesday, September 16, 2009

Kecewa

Berlari dan terus berlari. Namun aku berlari tanpa destinasi, akhirnya tercungap dan terkulai layu. Jasad di bumi, jiwa di langit. Sudah seminggu aku cuba untuk melakukan "escapism", sedikit sebanyak membantu namun masih ada ruang yang perlu dibaiki. Kebiasaannya apabila aku terlalu gembira tanpa kawalan, berakhir hariku dengan satu berita melemahkan. Mungkin tuhan telah menetapkan supaya perasaan aku lebih stabil ketika saat aku bakal diuji.

Kini setiap kali aku bergembira panjang aku harus beristighfar panjang mudah mudahan kegembiraan itu berakhir dengan ketenangan. Ketika aku diuji dengan kesedihan, kekecewaan, terdapat hikmah disebaliknya dimana hariku berakhir dengan keinsafan bercampur kegembiraan. Tuhan Maha Adil, Maha mengetahui yang terbaik untuk hambanya..

*...sambil menarik nafas panjang, aku lepaskan perlahan lahan...*

"Mudah mudahan perasaan kecewa ini akan beransur lenyap...."

No comments: