Klik untuk lihat iklan menarik

Friday, September 4, 2009

Satu tiket.

Kelmarin, aku beratur untuk membeli tiket wayang. "Cik, Final Destination masih ada seat?" kata aku kepada saudari di kaunter TGV. "Ada, tayangan terdekat 1.30 tgh hari encik nak berapa seat?"-Satu.
*selesai membeli tiket*

Syahmi!

Aku menoleh, owh ada dua rakan wanita sedang beratur dibelakang. "Kau tengok cerita apa,eh datang dengan siapa lagi?"

"Final Destination, aku macam biasa la sorang." balas aku.

"Laa..biar betul..kesiannya.." bla bla bla.. perbualan berlangsung selama beberapa minit.

Aku berkata, kenapa pula hendak rasa kasihan? Aku datang nak tengok wayang. Perlukah setiap kali datang perlu berteman? Kalau setiap kali kena datang ramai ramai nanti kurang fokus. Berbual bual dalam panggung. Adakah aku melawan norma? Aku rasa aku masih normal... Menonton berseorangan adalah 'escapism' ku. Jika ada pilihan barisan palingbelakang sebelah kiri dalam panggung adalah tempat kegemaran aku.

2 comments:

nadzra said...

believe it or not, ive never watched movie kat cinema alone.. bukan sebab i always need someone to go with, perhaps cos ive always been with someone to the cinema so jadi kebiasaan.. tapi i wont mind going alone :) that's still normal.

imhays damha said...

nadzra boleh cuba. aim satu movie, then pi tengok alone..cari showtime yang tak ramai org tengok.nanti nadzra akan rasa..the movie is urs! :)