Klik untuk lihat iklan menarik

Monday, September 7, 2009

Tsunami dan Maldives.

Orang selalu kata, tak baik mengeluh. Tapi aku nak langgar pantang larang tersebut. Hmm... Detik ini saat ini genaplah 6 tahun aku bersama kisah lalu. Kisah yang tergantung, selama 6 tahun aku dan hala tuju yang baru.Kerana jarak, sedikit demi sedikit kami terpisah. Namun disebalik perpisahan itu, dicipta dan dipertemukan dengan beberapa pertemuan. Sebuah plot yang tidak tahu dimana pangkal, dimana hujungnya..


Pertemuan demi pertemuan, langkah demi langkah. Latar belakang dan sejarah berubah. Namun hakikatnya tetap sama. Ibarat selepas tragedy Tsunami, beberapa kepulauan di Maldives kini sudah ditenggelami air. Peta di ensiklopedia sepatutnya turut berubah, semua yang ada hanya tinggal nama, sejarah dan kenangan..


Kerana jarak telah memisahkan , kerana jarak juga semakin dalam di suatu sudut, secara halus ianya dieratkan. Orang selalu kata, tak kenal maka tak cinta. Pada aku, tak kenal maka tak kenal. Haahh.. kecelaruan melanda! Mengapa setelah 6 tahun, semuanya datang dengan tiba tiba? Semuanya..sampaikan aku terperangkap di dalam masa.. Dua benua, dua sejarah. Satu hakikat…

No comments: